Category Archives: jurnalism

Poveste corectă?

Am încercat și azi să iau un punct de vedere de la The Sun pe povestea de la Carei. the-sunNu am primit niciun răspuns.  Fixerul din România folosit de britanici susține însă sus și tare că povestea e adevărată și  că a muncit mult la anchetă. Mihai Belu e de părere că femeia și-a schimbat declarațiile speriată de autorități. Pe de altă parte, ANSVSA susține că a verificat punctele de lucru ale firmei care face ouăle surpriză și sunt absolut în regulă. De asemenea, jucăriile nu se asamblează acasă, ci în punctele de lucru. Deci povestea miroase a “fake”.

P.S. Mi se pare deplasată ancheta DIICOT. Procurorii au început in rem urmărirea penală pentru trafic de minori. Zic eu că e cam mult…

A Weekend in Pyongyang, North Korea

Editura Hollym mi-a trimis câteva exemplare ale albumului cu albumfotografiile făcute de mine în Coreea de Nord. Cei de la Seul chiar au făcut o treabă bună, albumul arată foarte bine, dar și costă 35000 KRW, aproape 31 de dolari americani. “A Weekend in Pyongyang, North Korea” este o ediție în coreeană și engleză a albumului “Coreea de Nord, un lagăr cât o țară”, apărut la Polirom. Detalii găsiți aici.

Ediția în română este aici.

 

album1album3album4album2

Bătălia pentru Mosul

Irakienii au început în sfârșit campania pentru recucerirea orașului Mosul. În cifre situația stă cam așa:

  • ISIS are cam 5000 de luptători;
  • irakienii au  54000 de militari;
  • kurzii au și ei 40000 de luptători.

Irakienii sunt sprijiniți de avioanele Coaliției Internaționale anti-DAESH. Până acum guvernul de la Bagdad a reușit să alunge ISIS din Tikrit (aprilie 2015), Ramadi (decembrie 2015) și Fallujah (iunie 2016).

Stuart Ramsay, urmărit penal

Jurnaliştii britanici care au făcut reportajul cu aşa-zişii traficanţi de arme din România sunt urmăriţi penal de DIICOT. Procurorii români îi acuză pe corespondentul şef al Sky News şi pe încă doi colegi de transmitere de informaţii false care ar putea afecta securitatea naţională şi de iniţierea unui grup infracţional organizat.

“A weekend in Pyongyang, North Korea” by AP

Albumul meu din Coreea de Nord a fost lansat ieri și la Seul. Coreea de SudTitlul este “A weekend in Pyongyang, North Korea”. Albumul a apărut la una dintre cele mai mari edituri din Seul, Hollym Publishing, într-o ediţie bilingvă, coreeană-engleză, tradus de Virgil Mihai Țâru. “A weekend in Pyongyang, North Korea” are 144 de pagini și costă 35000 krw, cam 31 de dolari. În album apar și fotografiile cu care am câștigat Editorial non-pro la International Photography Awards, fotografii pentru care am fost nominalizat la ”Discovery Of The Year”, Lucie Awards, Los Angeles, 2012. Dacă aveți prieteni în Coreea de Sud, persuadați-i să-l cumpere!  🙂

Tv / internet

Am fost printre primii care au scris pe Fb despre identificarea “actorilor” din sceneta regizată de Stuart Ramsay. S-a întâmplat în dimineața zilei de 10 august. Am scris câteva rânduri și am atașat o fotografie de la percheziții, o imagine cu câteva arme care apăruseră și în “știrea” de la Sky News. În doar câteva ore, postarea a avut un impact de peste 600000 de oameni și fost redistribuită de peste 5000 de ori. FbCifrele sunt uriașe pentru o pagină cu puțin peste 20000 de aprecieri. Am făcut și o știre care a fost difuzată în aceeași zi în Telejurnal. Normal că am muncit mult mai mult pentru montajul de aproximativ 2 minute. Potrivit măsurătorilor oficiale, știrea din Telejurnal a fost văzută de aproximativ 200000 de oameni, mai puțin de o treime din numărul adunat pe Facebook. Eu cred sincer că în următorii ani televiziunea va trebuie să își schimbe interfața. Sigur nu va dispărea, însă se va schimba fundamental. Va fi probabil un server din care-ți vei alege ce vrei să vezi, habar nu am cum va arăta, însă sunt sigur că va fi altceva. Clar oamenii nu vor mai sta cu ochii pe ceas pentru a vedea emisiunea favorită. Inclusiv azi au rămas extrem de puțini telespectatorii de acest gen.

Altă știre trucată

Televiziunea Sky News a mai fost acuzată că a trucat ştiri. În urmă cu 13 ani, a izbucnit un scandal uriaş: un reporter a făcut o ştire despre un submarin al Royal Navy care a lansat o rachetă în războiul din Irak, lăsând impresia că a fost la bordul navei. Imaginile erau de fapt filmate în port, iar lansarea era din arhivă. Corespondentul a fost suspedant, apoi şi-a dat demisia și s-a sinucis. Sky News a primit o amendă.