Lăcomie incredibilă

M-am oprit la o cafenea Gloria Jean’s. GloriaI-am cerut fetei de la casă un espresso scurt.
– Nu mai avem în meniu, mi-a zis domnișoara ușor fâstâcită.
– Poftim?
– Nu mai servim decât espresso dublu?
– De ce?
– Adică vă pot face un espresso scurt, dar vă iau banii pentru unul dublu. Așa au hotărât șefii, espresso scurt nu mai este în meniu.

Nu mi-a venit să cred…Puteau pur și simplu să-l scumpească. Un espresso scurt costa 7,5 lei, iar unul dublu 10 lei. Deci o mârlănie de 2 lei. De 2,5 lei mai exact. În România, Gloria Jean’s a fost adusă de niște turci. Turcu-i turc chiar și cu franciză australiană. Nu-i nimic. Există Starbucks!

Completare: Le-am trimis un email celor de la Gloria Jean’s. Directorul general mi-a răspuns azi: “Imi pare rau ca ati interpretat in acest mod exprimarea nefericita a unui angajat. De fapt, ce s-a intamplat reprezinta alinierea meniului din Romania la meniul international. In conceptul GJC nu exista espresso mic, iar noi aveam obligatia de a respecta retetarul impus de francizorul Australian.”

Vezi și: Meschinăria comerciantului român

15 thoughts on “Lăcomie incredibilă

  1. Marius

    Adelin, eu as fi cerut acel espresso dublu la 2 cesti. Daca tot dau 10 lei macar sa-mi încep ziua cu zâmbetul pe buze, nu? In meniu nu scrie ca espresso se serveste la 1 ceasca. Nu scrie nici macar ca se serveste la ceasca. As fi putut sa-l cer la 2 farfurii…

    Reply
  2. Ionel

    da, incredibil… Intrebarea e insa daca altii sunt mai buni….Din cate stiu Starbucks sunt extrem de criticati pentru politicile de impingere la minim a pretului de cumparare a cafelei verzi in tari precum Etiopia. Plus exploatarea personalului, salarii mizerabile etc….Anul trecut au avut un scandal legat de colorantul pentru Frappucino cu gust de capsuni provenit din insecte (cosenila) pe care nu l-au declarat….Trist

    Reply
  3. anamaria petrescu

    “…exprimarea nefericita a unui angajat”. Evident, – vinovat e cel “from the end of the food chain”

    Reply
  4. Gigi

    Sunt absolut convins că domnul director nu s-a îngrijit să afle toţi angajaţii care este treaba cu alinierea meniului din România cu politica GJC . Angajata va suferi pentru că nu a informat corect clienţii . Dar nu avea cum să o facă , atâta timp cât nu ştia nici ea cum stau lucrurile .

    Reply
    1. Adelin Petrisor Post author

      Gigi, nu va pati nimic. Nu stie directorul in ce cafenea.
      Anamaria, nu asa e in toate firmele?

      Reply
  5. curly

    @AP: ma intereseaza o chestie – de ce i-ai mai scris directorului? aveai de gand sa-i ajuti cu un feed-back de la client ca sa-si imbunatateasca serviciile? nu era suficient sa scrii pe blog (publicitate negativa) si, mai ales, sa nu mai cumperi de la ei…mi se pare ca s-a efectuat lucru mecanic inutl

    Reply
    1. Adelin Petrisor Post author

      curly, dacă nu le spui, ei cred că suntem atât de proști încât inghițim orice.

      Reply
  6. Gabriel

    M-a pus fericirea sa-mi comand un tort mare si frumos de ziua mea sa servesc si eu in stanga si inainte, ca in dreapta era un zid. Ma duc dupa vreo 2 ore sa-l iau, la care doamna ma intreaba intr-o alta limba, pentru ca initial n-am inteles: – Cu ce il luati? – Pai cu masina, iar pana la masina in cutia lui banuiesc, nu? – Pai da, dar trebuie sa platiti 4 ron pentru cutie! (cutia ordinara de carton in care se pun torturile)
    Iar m-am blocat, am incercat sa o fac sa inteleaga ca in mod normal ei ar trebui sa ofere cutia cadou, sau daca vor sa ma “faca” fara sa ma prind, sa bage pretul ambalajului in minunatul tort. A spus ca nu, l-a chemat apoi pe patron si i-a spus ca nu mai vreau sa platesc tortul pe care l-am comandat si ca ea n-are cui sa-l dea. A incercat si domnul sa ma convinga si i-am explicat ca daca mi-l aduce personal acasa intreg si nevatamat fara cutie, il platesc. Iar daca il mai si feliaza, il cinstesc. Mi-a spus sa nu mai apelez la serviciile lor ca nu ma vor mai ajuta alta data.
    Sunt speechless chiar si acum, dupa multi ani, cand imi aduc aminte.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *